søndag 20. mai 2012

17. mai-feiring 2012

Værvarselet var ikke særlig oppløftende til torsdag som var 17. mai. Stor var overraskelsen da været var bra. Likevel tok jeg med paraply da jeg spaserte til familien jeg hadde avtalt med. Utenfor døra møtte jeg de to jentene som var i pyntet og klar, de skulle til skolen og stille opp til toget.



 Jeg ventet til fruen i huset var klar, og da kom enda en fra familien som skulle se på toget. Da tiden var inne, gikk vi tre til en gangbro rett bortenfor, der var fint å stå og se på når toget kom, og fint å ta bilder.

Mens vi venter på toget

Så hørte vi musikk og hurrarop. Vi gjorde oss klar med kamera for toget skulle foreviges. Serlig måtte vi knipse når 7. klasse kom, for det var siste gang de gikk framme i toget sammen med resten av elevene på barneskolen.

Her kommer toget
7. klasse på denne plassen for siste gang 
Her kommer lillesøster

Vi skyndte oss ned fra gangbrua og gikk inn i toget. Så gikk vi en lang runde sammen i toget og snakket forundret om været, for sola skinte stikk i strid med hva Eli Kari hadde sagt på TV. Vi vinket til gamle som kikket fra vinduene sine, og til de som koset seg med sjampanje på verandaene sine og vinket som om de skulle være kongelige. Etterpå til barneskolen der det ble kaffe og is. Så mørknet himmelen til og det regnet. Da ble jeg med henne hjem som skulle skifte av seg bunaden. Utenfor huset var nydelige blomster.
17. mai ved inngangsdøra

Da vi dro tilbake, hadde vi med ei flott lavkarbo- ostekake som ble servert til kaffen sammen med ei god bløtkake fruen i huset hadde laget. Hvis dere vil se bilde av ostekaka, samt interessert i opp-skrifta, så slå opp på matbloggen til henne som har laget kaka. Jeg kan legge adressen ut på face-book. Sola kom fram igjen, og om kvelden grilla vi. Det har jeg ikke bilde av, men herren i huset var flink grillsjef og godt smakte det. En hyggelig avslutning på dagen.

Vellykket 17. mai i 2012
   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar