lørdag 7. januar 2012

Campingtur sommeren 71

Som nevnt var vi på to turer sommeren 71, først sjøtur og nå campingtur. Da alt var klart, kjørte vi av gårde. Første stopp var Dombås. Der var Rune igjen heldig og traff på en kamerat, så han fikk slått av en prat. Kjøreturen fortsatte nedover den grønne og sommerkledte Gudbrandsdalen. Alle stemte for at vi skulle stoppe og slå opp teltet ved Hunderfossen.

På campingplassen ved Hunderfossen.

Turen fortsatte videre, og etter et stopp på Lillehammer kjørte vi mot Hønefoss. Der ble det plutselig et intens regnvær, det pøste ned og vi måtte svinge til side og stoppe. Det var en grå vegg av vatn foran oss. Men det ga seg, og vi kunne se oss om i innlandsbyen Hønefoss. Denne gangen skulle vi bare på en kort tur, og neste stopp var Beitostølen.

På Beitostølen

Hjemturen gikk over Valdresflya, og siste overnatting var i Voss. Vi hadde pakket grundig teltet på biltaket og surret godt fast. Nei, vi orket ikke å pakke det ut en gang til. Ingen hadde noe imot å overnatte i en hytte. Vi fant en ledig, den var liten, men grei for kun en natt. Vi tok oss tid til å se nærmere på Voss sentrum. Voss er største kommunen i Hordaland fylke. Over 90 % er fjellområde som ligger 300 meter over havet.

Ved hytta på Voss

Vi startet på siste del av hjemveien, men tok et stopp i Lom for å se stavkirka. På siste strekningen kjørte vi over Geiranger, og som vanlig stoppet vi for å nyte synet ned til Geirangerfjorden. En utsikt som turister fra hele verden kommer for å se. Så rett hjem.