lørdag 25. august 2012

På reise i California, del 11

Lørdag morgen 4. august sjekket vi ut fra hotellet. Vi skulle videre fra Pismo Beach. Kort pause i resepsjonen før vi drar.

I resepsejonen

Vi kurset mot Santa Barbara og kjørte gjennom flott landskap med grønnkledte åser. Så nærmet vi oss Santa Barbara.

Kurs mot Santa Barbara

Vi nærmer oss

Da vi var framme, parkerte vi bilen og spaserte en tur i byen. Et inntagende sted med masse palmer. Ikke rart at Michael Jackson valgte å bo her i området på Neverland.

Masse palmer

Piren

Seilbåtene rett utenfor

Santa Barbara ligger mellom Santa Ynesfjella og Stillehavet. Det var fint å spasere på strandpromenaden.

I Santa Barbara

Fjella i bakgrunnen

Vi hadde ikke spist skikkelig frokost så vi fant en koselig kafé og spiste. Santa Barbara ble ødelagt av et jordskjelv i 1925, men ble bygt opp igjen. Før vi dro så vi det helt spesielle rådhuset.

På kafé i Santa Barbara

Det spesielle rådhuset

Santa Barbara er et virkelig flott sted, men vi måtte videre. Vi kurset mot Malibu, kjørte gjennom Malibu Canyon og nedover til Malibu som ligger ved kysten.

Vi kjørte videre

Gjennom Malibu Canyon

Malibu er kjent for strendene og for alle Hollywood- stjernene som har hus oppe i åsen her.

Malibu

Det var nesten ikke mulig å finne parkeringsplass, men fant en til slutt. Vi fikk sett på Stillehavet og husa oppe i åsen før vi fortsatte.

Kjendiser har hus her

I Malibu

Men nå skulle vi kjøre siste biten mot Los Angeles. Vi kjørte først til flyplassen og leverte bilen. Så tok vi taxi til hotell Roosevelt.

Full fart mot Los Angeles

Vi leverte leiebilen

Vi sjekket inn på hotellet som lå midt i hjertet av Hollywood, og vi var meget fornøyd med hotell Roosevelt. Da alle hadde fått sine rom og fått opp bagasjen, møttes vi i bassengområdet. Alle bodde her untatt ei av familiene, de bodde rett opp i gata, og nå skulle vi alle samles her.

I resepsjonen på hotellet

Ved bassenget

Vi skulle alle spise middag sammen og gikk ut for å finne et sted. Vi fant en koselig restaurant som het Miceles, men vi måtte ha tre bord. Vi gikk opp ei trapp til galleriet, et spesielt sted med vinkrukker i taket. Vi fikk servert god mat, forskjellige retter.

Middag i Hollywood

Festlig sted

Da middagen var over og vi spaserte mot hotellet, kom vi forbi et digert bilde av Frank Sinatra.

Franki boy

Så til hotell Roosevelt med store luftige rom og gode senger. Etter en begivenhetsrik dag ville det smake med skikkelig avslapning. På bilde ser vi litt av hotell Roosevelt, kun inngangspartiet viser skikkelig.