tirsdag 28. august 2012

Mer fra California- turen, del 14

Tirsdag morgen 7. august skulle vi alle besøke Universal Studios. Vi fulgte buss dit, så over i et tog så vi skulle få et overblikk over det svært store området. Først så vi bygninger som ble brukt i filminnspillinger.

Forskjellige bygninger

Bystrøk

Mer offentlig filmhus

Så kom vi til strøk brukt i vesternfilmer. Fra en liten by, til en typisk saloon der cowboyene møttes.

Vesternstrøk

Saloon

Så kom vi til et mer vanlig boligstrøk som også må til i filminnspillinger.

Vanlig familiehus

Etter vi hadde sett stedene som ble brukt til film, startet livet. Toget vi satt i kom ut for jordskjelv, flom og eksplosjoner. Alt var så realistisk utført at en kunne tro det var tilfelle, men sjølsagt filmtriks. Under de seansene kunne jeg ikke ta bilder, men hadde nok med å holde meg fast. Så var turen over og vi gikk av toget.

Togturen straks over

Her står jeg foran det første stedet vi skulle inn. Vi gikk inn, tok plass i en vogn og det vi var med på var skikkelig morsomt.

Første sted vi var inn

Så var vi inn og så på dette spetakkelet. Alt var svært realistisk, og skummelt.

Universal Studios er et av de eldste og mest berømte av filmselskapene i Hollywood, og som fortsatt er i bruk. Nå gikk vi for å se et vannshow, og det ble litt av et fyrverkeri. De som spilte med var virkelig proffe.
Bildene under viser en del av showet.

Til og med et fly kom dalende

Nå var det full rulle

Og verre ble det

Da dette showet var over, skulle vi prøve en båt som viste seg å gå gjennom elver og stryk mens skumle øgler dukket opp her og der oog glefset etter oss, og våte ble vi. Se nest siste rad på båten.

Full hyling

Etterpå skulle vi se en forestilling med Terminator spilt av Arnold Schwarzenegger. Han som ble guvernør i California. Det ble også en skummel og meget realistisk forestilling.

Utenfor huset vi så en del av Terminator

Vi tok oss tid til å spise lunsj før livet fortsatte. Da vi kom spaserende så jeg en bil jeg dro kjensel på. Men er det ikke? Jo, bilen til den kjente komikeren! Alle vet hvem jeg mener.

Kjent bil

På vei mot utgangen ble denne karen møtt av en kopi samt flere søte damer. De hadde nettopp sunget og danset på en scene bak der.

Se kopien i midten

Så var vi kommet til utgangen. Vi hadde hatt mange spennende timer i Universal Studios. Vi hadde vært smarte å kjøpt Front of Line- billetter før vi reiste, dermed ble vi geleidet foran alle køer. Det anbefales.

Vi var med på mye spennende her

Da vi kom tilbake til hotell Roosevelt, så jeg fra vinduet mitt at det var fullt party nedenfor. Fiffen var i full sving. De så ut for å ha det moro.

Fullt party

Vi gjorde oss klare til å gå ut, og tok taxi til Sunset Boulevard. Det er gata som går til boligområdene Bel Air og Beverly Hills. Vi spiste middag på Saddle Ranch.

Saddle Ranch

Vi satte oss ute, for det var varmt og fint. Snart kom flere fra gjengen også. Vi spiste en deilig middag, og avsluttet dagen her. Så taxi tilbake til hotellet. Store porsjoner. Jeg bestilte en suppe og da kom ei svær gryte.