mandag 20. august 2012

Om turen til California del 6

Mandag morgen sjekket vi ut fra hotellet. Vi skulle dra videre fra San Francisco som er en helt spesiell by, og vi hadde sett mye de fire dagene vi var her.

Good- bye San Francisco

Vi slo like godt på stortromma og tok limousine, like greit å cruise av sted. Vi skulle til flyplassen for å hente leiebilen vi skulle bruke i dagene framover.

Ved limousinen

Vi var tre grupper og kjørte hver vår bil, dermed var vi ikke avhengige av hverandre og kunne stoppe etter som hver gruppe ønsket. Nå plasserte vi bagasjen i vår leiebil, satte oss inn og startet opp. Vi skulle  begynne på kjøreturen langs California- kysten, Big Sur som er berømt for sin vakre og ville natur. Vi stoppet sjølsagt for å se på havet.

Hav og dønninger

Vi kjørte gjennom fin kupert natur, men også åkrer med blant annet grønnsaker. Vi kurset mot Monterey.

Kurs mot Monterey

Monterey ligger på den sørlige utkanten av Monterey Bay. Da vi var framme, tok vi inn på Hyat hotell, og var fornøyde med romma som var store og romslige.

Mitt rom

Monterey har vært tilholdsted for kunstnere helt fra slutten av 1800- tallet. Berømte malere og forfattere har bodd her. Nå tok vi hotellet i øyesyn, og på baksiden kunne vi sitte på utekafeen og se på golfbana og folk som spilte der.

Utsikt til golfbana

Vi tok taxi ned til Fishermans Warf som er en historisk brygge. Nå er det et populært sted for turister.

Historisk brygge

På 1700- tallet var Monterey hovedstad i California både under Spania og Mexico. Men nå som nevnt amerikansk. Vi satte oss på en uterestaurant og spiste middag.

Middag på Fishermans Warf

Ut på kvelden tok vi taxi tilbake til hotellet og slo oss ned i salongen. Vi skulle være en dag til her i Monterey, så vi diskuterte opplegget for neste dag før vi tok kveld.