torsdag 12. juli 2012

Kvitt, fint blendasmil

Nå skal det bli en skikkelig omkalfatring i boligen til Karius og Baktus. Det blir fikset to ganger i året hos tannlegen, og hjemme brukes de vanlige hjelpemidler som er anbefalt og jevnlig brukt.

Hjelpemidlene


Nei, nå snakker vi om eksperter. Folk som er et hakk over de andre. Eksperter. Jeg skal møte hos en slik rett etter ferien. På Bekkestua. Men hvor ligger det? Eneste jeg visste var at her går bussen kun fra Kolsås. Jeg måtte på oppdagelsesferd og fikk med to hjelpere. Vi spaserte til Kolsås og satte oss på bussen der det stod Bekkestua. Etter en lang stund, gikk vi av bussen der vi så skiltet Bekkestua.

Framme på Bekkestua

Så startet letingen etter den aktuelle adressen. Vi spaserte nedover langs en gate og så til venstre og høgre på utkikk etter eksperten. I ånden så jeg hvordan gliset kanskje ville bli, når den tida kom.

Kanskje slik?


Den aktuelle adressen var ikke å se, nå måtte vi spørre. Noen pekte hit, andre dit. Til slutt pekte en dame i motsatt retning av gata og sa vi skulle gå til bokhandelen Arket, i nærheten var Eksperten. Vi snudde og fulgte rådet. Et bilde til av hjelperne på besøk på Bekkestua var på sin plass.

Helperne


Til slutt fant vi adressen. Inngangen var godt hjemt nede i en sideinngang, men nå vet jeg til og med hvor ringeknappen er. Jeg stod utenfor Eksperten! I ånden så jeg resultatet av besøket etter ferien.

Kanskje slik?

Nå var det på tide og ta bussen tilbake, og da oppdaget vi at adressen vi søkte lå rett nedenfor buss-holdeplassen. Ja, ja. På Kolsås skiftet vi buss, og gikk til slutt av nær en kafé. Vi koset oss med kaker etter ferden, det fortjente vi. Da jeg gikk siste stykke hjem, tenkte jeg at etter ferien, og etter besøket hos den store Eksperten, skulle jeg ta en ekte cubasigar og slappe av.

Slik
 




  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar