lørdag 15. desember 2012

Førejulsselskap hos meg, 2012

I går hadde jeg besøk av nærmeste familie som bor her i området. Alt ble gjort klart før de kom. Middags-bordet ble dekket i god tid. Før første gjesten kom, var alt klart.

Bordet er nesten klart



Avtalen var at de skulle møte kl 18.30 så vi kunne småprate litt før middagen som skulle serveres kl 19.00. Det var ikke langt unna korrekt tidspunkt før alle de nærmeste var samlet, og middagen kunne begynne. Da jeg var på Sunnmøre i november, kjøpte jeg kokemår av de vanligste sortene, og plussa på med julepølse som var laget etter oppskrift fra en gård her på Østlandet. Naturligvis med alt tilbehør. En stund etter mid-dagen ble desserten servert i stua.

Kaffe i stua


Siden vi var åtte personer, satt vi ved to bord og drakk kaffe. Det var godt med is, kaker med krem og litt julekaker. Og praten gikk om det som var aktuelt for tida.

Kjekt med kaffekos



To av gjestene


Søstrene ved juletreet


Juletreet var pyntet for i jula skal vi reise bort, så da må vi ha det noen dager både før og etter jul. Da vi var ferdig med kaffen, ble det en liten stund før vi samlet oss rundt spisestuebordet igjen, for nå ble de spekemat og potetsalat. Det ble en blanding med litt jul i adventstida. Det er alltid kjekt å samles, og jeg tror alle synes det var kjekt. De påstor iallfall at de hadde fått nok mat.

Spekemmat er godt
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar