fredag 8. mars 2013

Historien om Pi, mars 2013

I gårkveld var jeg på kino i Sandvika igjen. Denne gangen kveldsforestilling. Jeg hadde hørt mye om denne filmen, og gledet meg til å se den. Filmplakaten hadde jeg sett før, men stoppet opp for å studere den igjen.

Filmplakaten


Filmen skulle gå i 3D, så jeg kjøpte briller i kiosken. Klokka 20. 30 satt jeg klar som et tent lys. Etter reklamen satte jeg på brillene og filmen startet. Filmen begynte i Canada der en forfatter møter en indisk mann som forteller en fantastisk historie. Forfatteren spilles av Rafe Spall.

Forfatteren i filmen


Den indiske skuespilleren som spiller han som forteller sin historie er Irrfan Khan. Han spilte også i Slumdog Millionaire, også en god film. Men her får vi se det som skjedde etter som inderen forteller om det som skjedde da han var 16 år.

Irrfan Khan


Så begynner historien på rett og vi er i India. Fantastiske bilder derfra i 3D. Skal ikke røpe så mye, men kort fortalt kommer det til et forlis, kun en gutt overlever sammen med en hyene, en orangutang, en sebra og en 200 kilos Bengaltiger. Den unge gutten er alene i livbåten sammen med dyrene, i dagevis på det digre Stillehavet. Vi blir vist noen fantastiske scener. Jeg kan absolutt anbefale filmen som er regisst av Ang Lee fra Taiwan.

Alene i Stillehavet


Filmen minnet meg om da jeg var på reise i India. Da ble det også tigersafari, og jammen fikk vi sett tiger ute i bushen der den badet i en kulp. Et vakkert, men skremmende, livsfarlig, stort dyr. men en flott opplevelse var det.

Indisk tiger


Historien om Pi anbefales.

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar