torsdag 14. februar 2013

Ny helgetur, februar 13

Vanligvis liker jeg best å reise til varmere strøk om vinteren, men blir gjerne med på en helgetur iblant. I morgen reiser vi tre personer til England. Målet er London. Det er 23 år siden sist jeg var der.

I London 1990

Alle tre har sett de kjente stedene i London, men jeg regner med å finne noe nytt siden det er så lenge siden jeg var der. Men Speakers Corner ligger vel som vanlig i nordøstlige hjørnet av Hyde Park. Særlig søndag morgen er der liv. Både Lenin og Karl Marx har stått på ei kasse der å ropt. Dit tviler jeg på vi skal.

Speakers´Corner 1990


Men jeg ser fram til turen, reiser altså i morgen og kommer igjen på mandag kveld. Dermed blir det blogg om London- turen på tirsdag. På bildet under fra 1990 er det pust i bakken sammen med guidene våre som viste oss Englands hovedstad.

23 år siden


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar