mandag 25. februar 2013

Helgatur til Trysil, februar 13

Fredag ettermiddag kjørte vi til Trysil. Vel framme ble bilen parkert ovenfor hytta. Vi ble mottatt av familien som alt hadde vært her et par dager. Det var bare å installere seg på anvist rom. Hytta er stor, så det manglet ikke på soverom. Jeg måtte beundre døra til rommet mitt. Utenfor stuevinduet så vi det hadde vært kaldt på Trysil også.

Døra lett å kjenne


Bevis på kulden



Sjøl om sjåføren først hadde vært på jobb og etterpå kjørt fra Oslo til Trysil, tok ho fordundre meg på seg
ski og gikk på skitur før ho tok fredagskveld. Personlig slappet jeg av i den romslige stua.

I den romslige stua


Lørdag skulle yngste medlem av familien til slalombakken, jentene er en klyppere på slalomski. Det var litt grått vær, men sola prøvde å komme fram.

Klar til slalom


Vi damene dro først til butikken. Da passerte vi statuen av den berømte Trysil- Knut. En skilegende som er blitt symbolet på skibygda Trysil. Etter varene var på plass, dro de to andre på skitur, men jeg nøyde meg med spasertur, og jeg måtte følge med litt på ski-vm.

Trysil- Knut


Søndag var det et fantastisk vær med sol over snølandskapet. De to damene la i vei på en lang skitur, men jeg nøyde meg med en lang spasertur.

Spasertur holder


Ut på lang skitur


Da jeg kom tlbake til hytta, møtte jeg de andre som skulle ut på en rask aketur. De hadde med kjelke og to akebrett. Jeg gikk inn i hytta og fikk med litt fra ski-vm.

Ut på aketur


Men dette var siste dagen i vinterferien, jentene skulle på skolen og de andre på jobb neste dag, derfor måtte det pakkes sammen og starte hjemturen. Som forventet var det svær kø på veien, men den løste seg opp og kjøreturen tilbake gikk radigt. Vi hadde hatt to fine dager i Trysil.

Vi drar fra hytta




  

  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar